مقالات علمی - آموزشی

6 فایده رنگ آمیزی برای کودکان

کتابها و کاربرگ های رنگ آمیزی یکی از ابزارهای مهم جهت آماده کردن کودکان برای پیش دبستان می باشد.
همچنین یکی از فعالیتهای مورد علاقه کودکان از زمان های گذشته می باشد.رنگ آمیزی یکی از راههای ابراز و تخلیه احساسات برای کودکان می باشد که باعث پرورش قوه تخیل در آنها نیز می شود.
کاربرگ ها یا کتابهایی از کارتونها و حیوانات مورد علاقه کودکان را در اختیار آنها قرار دهید تا ساعات ها سرگرم رنگ کردن شوند.

در زیر به برخی از فواید رنگ آمیزی اشاره شده است :

1 – تقویت مهارتهای نوشتاری

جهت در دست گرفتن مداد و نوشتن کودکان نیاز به دستان قوی دارند . کار کردن  بر روی مهارتهای دست ورزی کودکان می تواند به کودکان در دست گرفتن صحیح مداد و صحیح نوشتن کمک کند.

2 – تقویت هماهنگی چشم و دست

یکی از پایه ای ترین مهارتهای هماهنگی، همانند در دست نگه داشتن صحیح مدادرنگی، تراش کردن آنها و تشخیص رنگها می تواند باعث تقویت مهارتهای شناختی  درکودکان شود  مخصوصا اگر تصاویر دشوارتر و چالش برانگیز تری برای رنگ آمیزی انتخاب کنید .
 

فایده رنگ آمیزی برای کودکان

3- آموزش صبر و دادن آرامش

رنگ آمیزی علاوه براینکه  به کودکان صبر را یاد میدهد  باعث ایجادحس آرامش در کودکان نیر می شود.
 

4 – افزایش تمرکز

یکی از آموزش های مهمی که کودکان در رنگ آمیزی یاد میگیرند افزایش تمرکز می باشد. تحقیقات نشان داده است که کودکانی که وقت بیشتری صرف رنگ آمیزی می کنند تمرکز بهتری دارند.

5– افزایش اعتماد به نفس :

رنگ آمیزی مداوم باعث  افزایش اعتماد بنفس در کودکان می شود . کامل کردن یک شکل بعد از رنگ آمیزی به کودکان حس موفقیت می دهد که این حس باعث افزایش اعتماد بنفس در آنها می شود.
 

رنگ آمیزی برای کودکان

6– یک راه تخلیه خشم و احساسات برای کودکان

رنگ آمیزی یک راه درمانی برای برخی کودکان که دارای مشکلاتی از جمله خشم هستند استفاده میشود تا از این طریق احساسات خود را خالی کنند.

جهت مشاهده نمونه کاربرگ های رنگ آمیزی روی لینک زیر کلیک کنید:

کاربرگ های رنگ آمیزی
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا