حسی-حرکتی

مونته سوری – مهارتهای کار با قیچی و دست ورزی


این فعالیت و بازی جالب و در عین حال مفید را می توانید برای کودکان بالای دو سال انجام دهید به طوریکه که کودکان دو سال می توانند قسمتی از این فعالیت را همراه کودکان بزرگتر انجام دهند مانند قسمت نخ کردن نی . 

در این فعالیت شما به مقداری نی ، نخ ، فوم ،خلال دندان و قیچی نیاز دارید . در ابتدا نی ها را قیچی کرده تا انتهای بالای نی ها همانند شکل باقی بماند  ، سپس قسمت بلندتر را به کودک خود بدهید تا آنها را با استفاده از قیچی به قسمتهای کوچکتر تقسیم کند و بعد از اینکار نخ را در اختیار آنها قرار دهید تا آنها را نخ کند. این قسمت به افزایش تمرکز و تقویت مهارتهای کار با قیچی کمک خواهد کرد و یک مهارت دست ورزی نیز محسوب می شود.

در مرحله بعد یک فوم برداشته و خلال دندان ها را در آن فرو کنید و از کودک بخواهید تا تکه های کوچکی که در مرحله قبل درست کرده است را داخل خلال دندانها بیاندازد. و در ادامه می توانید یک بازی دیگر با نی ها برای کودک خود فراهم کنید که در آن با نی ها برای کودکان شکل ها را آموزش دهید به این صورت که نی ها را به هم وصل کرده و شکلهایی مانند مربع و مثلث درست کنید.این فعالیت ها برای هماهنگی چشم و دست ودر حقیقت برای مهارتهای دیداری کودک بسیار مفید است.

مونته سوری - مهارتهای کار با قیچی و دست ورزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا